لکه لوازم آرایشی

6 گام برای تمیز کردن لکه لاک ناخن

6 گام برای تمیز کردن لکه لاک ناخن

6 گام برای تمیز کردن لکه لاک ناخن

شاید اولین تصمیم برای تمیز کردن لکه لاک ناخن خرید مایع لباس باشد. با این وجود قبل از خرید مایع لباس باید اقدامات اولیه ای انجام دهید تا پارچه برای شستشو آماده شود. در ادامه این مقاله 6 گام را برای تمیز کردن لکه لاک ناخن معرفی می کنیم و در انتها درباره نحوه خرید مایع لباس راپیدو صحبت می کنیم.

لاک ناخن نوعی ماده شیمیایی است که برای زیبایی به ناخن دست یا پا زده می شود. لاک ناخن می‌تواند ناخنتان را به رنگ مورد نظرتان برساند. اما ممکن است با ریختن بر روی لباس، چالش‌برانگیز باشد. با راهکارهای ساده از سوی راپیدو، می‌توانید با خیال راحت نحوه تمیز کردن لکه‌ لاک ناخن را بصورت قدم به قدم پی بپیرید. در این مقاله در شش گام ساده تمیز کردن لکه لاک ناخن را آموزش خواهیم داد.

گام 1 : زایدات را حذف کنید

برای تمیز کردن لکه لاک ناخن، ابتدا هر گونه مواد اضافی چسبیده به لباس را از آن جدا کنید. برای این کار می‌توانید از کاردک استفاده نمایید.

گام 2 : قبل از شستن

یک سطل یا یک کاسه را بردارید. داخل کاسه را یک اونس یا یک قاشق غذاخوری توربوکلین راپیدو و آب پر کنید. اجازه دهید 5 دقیقه پوشاک در محلول غوطه‌ور شوند.

گام 3 : مقدار ماده شوینده

برای اینکه مطمئن شوید که مقدار مناسبی را استفاده می‌کنید می‌توانید از درب بطری توربوکلین استفاده کنید. آن را با مقدار مناسبی از شوینده پر کنید و اگر ماشین لباسشویی نسل جدید دارید، شوینده را به درون مخزن مواد شوینده بریزید و اگر ماشین لباس‌شویی نسل جدید ندارید،  قبل از ریختن لباس‌ها به درون ماشین لباس‌شویی، مایع شوینده را مستقیماً به محل ریختن لباس‌ها بریزید.

گام 4 : ریختن لباس ها

بدون آب کشیدن و پاک کردن لباس‌ها از مواد شوینده، پوشاک را به همراه دیگر لباس‌های مشابه به داخل لباس‌شویی بریزید. ریختن شوینده‌ بر روی لکه قبل از شستن باعث افزایش قدرت پاک‌کنندگی می‌شود و گام بسیار مهمی برای تمیز کردن لکه لاک ناخن به حساب می‌آید.

گام 5 : شستن

لباس را با بالاترین دمای ممکن بشویید. همیشه به دستورالعمل‌های مربوط به شستشو بر روی برچسب نگهداری پوشاک توجه نمایید.

گام 6 : تخلیه

هنگامی که شستن به پایان رسید، لباس‌ها را فوراً از ماشین لباس شویی خارج کنید. اگر لکه بعد از شستشو باقی ماند، پیش از آن که لباس را در خشک‌کن قرار دهید، گام‌های ذکر شده برای تمیز کردن لکه لاک ناخن را تکرار کنید، زیرا با خشک شدن، لکه‌ها تثبیت می‌شوند و به سختی پاک خواهند شد.

برای تمیز کردن لکه لاک ناخن می‌توانید از لاک پاک کن نیز استفاده کنید. مطمئن شوید که این لاک پاک کن بر پایه‌ی اسِتون است. چرا که بعضی از پاک‌کننده‌ها می‌توانند لکه‌های روغنی بر روی پارچه بر جای بگذارند. همچنین مطمئن شوید که لاک پاک‌کن‌ها هیچ گونه رنگی در ترکیب خود ندارند زیرا این رنگ‌ها می‌توانند بر روی پوشاک لکه ایجاد کنند..

جنس لباستان را بررسی کنید و به برچسب نگهداری محصول توجه کنید. اگر لباستان از جنس پارچه‌های استات،‌ تری استات یا الیاف مداکریلیک باشند، از لاک پاک‌کن برایشان استفاده نکنید. در غیر این صورت یک پارچه سفید جذب کننده یا حوله‌های کاغذی را بر روی لکه بیندازید و گام‌های زیر را دنبال کنید:

  1. برای تمیز کردن لکه لاک ناخن، محل لکه را سایش ندهید، زیرا این عمل فقط باعث می‌شود که لاک ناخن به درون الیاف لباس نفوذ کند.
  2. پارچه سفید یا جوله کاغذی را به درون مایع حلال خود بریزید و رنگ دادن آن را بر روی یک بخش نه چندان مهم لباستان چک کنید. اگر هیچ رنگی از حوله خارج نشد،‌ به کار خود ادامه دهید.
  3. پارچه را بر روی لکه به صورت دایره‌ای از خارج به داخل سایش دهید تا از پخش شدن لکه جلوگیری شود. با استفاده از پارچه‌ی سفید بر روی لکه ضربه بزنید تا لکه‌ی لاک ناخن به پارچه سفید منتقل شود.
  4. با شوینده‌ی راپیدو لباس را در ماشین لباس‌شویی بشویید.

نکات تکمیلی برای تمیز کردن لکه لاک ناخن

  • مراحل قبل از شستن را می‌توانید با استفاده از الکل یا حلال خشکشویی در صورت وجود انجام دهید.
  • قبل از پاک کردن هر گونه لکه، جنس پارچه لباستان را بررسی کنید. اگر لباس از جنس پارچه‌های استات،‌ تری استات و مداکریلیک باشد یا فقط قابل شست‌وشو توسط خشکشویی باشد،‌ سریعاً‌ آن را تحویل خشکشویی بدهید.
  • اگر می‌خواهید از هر گونه حلالی استفاده کنید، ابتدا رنگ دادن آن را بررسی کنید.
  • سعی کنید تمیز کردن لکه لاک ناخن را قبل از خشک شدن آن انجام دهید.

پاک کردن مؤثر برای لکه های متنوع

زیبایی شما ممکن است به کرم‌ها و لوازم آرایش مختلف ومتنوعی بستگی داشته باشد و احتمال این که با لکه‌های دیگری نیز مواجه شوید وجود دارد. زیبا به نظر رسیدن ممکن است هزینه داشته باشد ولی دلیلی وجود ندارد که لکه‌های ناخوشایند رژ لب یا رنگ مو را بر روی لباستان داشته باشید.

برای تمیز کردن لکه‌ لاک ناخن یا دیگر محصولات آرایشی،‌ می‌توانید به راپیدو اعتماد کنید تا لباس‌هایتان هم به زیبایی خودتان باشند. با کمک راپیدو به زیباترین شکل خودتان به نظر بیایید.

نحوه خرید مایع لباس راپیدو

برای خرید مایع لباس راپیدو می توانید فروشگاههای معتبر مراجعه نمایید. همچنین می توانید به صفحه خرید آنلاین وبسایت راپیدو مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *