لباس و پارچه ها

مقایسه پودر لباسشویی و مایع لباسشویی

مایع لباسشویی پودر لباسشویی

مقایسه پودر لباسشویی و مایع لباسشویی

استفاده از پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی!؟ کدامیک را ترجیح می دهید؟ اگر در استفاده از این دو ماده شوینده دچار تردید هستید، این مقاله را مطالعه کنید.

حالت فیزیکی این دو ماده شوینده اولین تفاوت آنهاست، یکی مایع و دیگری جامد است. اما تفاوت ها تازه از اینجا شروع می شود. مهمترین تفاوت این دو ماده شوینده در مقدار و نوع ترکیبات شیمیایی آنهاست. پودرهای لباس حاوی سولفات سدیم هستند. این ماده حدودا یک سوم وزن پودر را تشکیل می دهد. مواد شیمیایی موجود در پودر لباسشویی بیشتر از مایع لباس است. مایع لباسشویی، مواد شیمیایی کمتر و غلیظ تری نسبت به پودرها دارد.

از دیگر تفاوت های این دو ماده شوینده اینکه، شوینده های مایع به راحتی در آب حل می شوند اما شوینده های پودری برای حل شدن در آب به مدت زمان بیشتری نیاز دارند که این خود موجب اتلاف وقت و انرژی می شود. بدیهی است که شوینده مایع بعلت مایع بودن، خیلی سریع در آب حل می شود و در زمان آبکشی نیز، لباس ها براحتی شسته و پاک می گردند.

پودرهای لباسشویی در آب‌های سخت براحتی حل نمی‌شوند. نقطه ضعف دیگر پودر لباسشویی در آب های سرد خود را نشان می دهد. قابلیت انحلال پذیری پودر در آب سرد بطور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند. به همین دلیل، به مرور زمان موارد شیمیایی حل نشده در آب، در اتصالات و لوله های ماشین رسوب می کنند و موجب انسداد لباسشویی و کپک زدن آن می‌شوند. دما و درجه سختی آب در انحلال پذیری مایع های شوینده تاثیری ندارد.

شوینده‌های مایع بعلت استفاده از مواد غلیظ و آنزیم‌های قوی در از بین بردن لکه های روغن یا چربی، عالی عمل می کنند و به دلیل اینکه بطور کامل در آب حل می شوند، هیچگونه لکه ای بر روی لباس ها برجای نمی گذارند. عدم انحلال‌پذیری پودر لباسشویی در آب باعث می شود لکه هایی بر روی لباس‌ها باقی بماند.

مایع لباسشویی مقرون بصرفه است

شوینده‌های مایع در کنار داشتن مزیت های بالا، مقرون به صرفه هم هستند زیرا بعلت داشتن غلظت بالا، نصف پودرهای لباس، ماده شوینده مصرف می‌شود. کاهش 50 درصدی ماده شوینده به نوبه خود باعث می شود محیط زیست کمتر آلوده گردد. قدرت پاک کنندگی بالای مایع لباس موجب می شود لباس ها کمتر احتیاج به چنگ زدن داشته باشند و این به معنای کاهش ساییدگی و پارگی لباس و در نتیجه افزایش طول عمر آن است.

ویژگی های جذاب مایعات لباس نسبت به پودر های لباس موجب شده است شرکت های برتر صنعت مواد شوینده، تولید پودرهای لباسشویی را کاهش دهند و بیشترین سرمایه گذاری را در تولید مایع های لباس داشته باشند، چرا که آینده صنعت شوینده ها را در تولید شوینده های مایع تصور می کنند. تیم تحقیق و توسعه برند راپیدو، بعنوان یک تیم پیشرو در ایران  با اشراف بر این روند جهانی، برای اولین بار در ایران اقدام به طراحی و تولید مایع لباسشویی مخصوص دست کرده است.

برند راپیدو(RAPIDO) پیشرو در تولید مایع لباس، این بار در تازه ترین نوآوری خود مایع لباسشویی مخصوص دست را به بازار ارائه کرده است تا نیاز کسانی که دوست دارند با دست، لباسهای شان را بشویند اما تمایلی به استفاده از پودر های دستی ندارند را پاسخ دهد. برای اطلاع کامل از این محصول بر روی لینک زیر کلیک کنید.


صفحه محصول مایع لباسشویی مخصوص دست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *